Tematyka na czerwiec

Temat I

Dzieci z różnych stron świata.

Temat II

Witaj lato

Temat III

Wakacyjne podróże (2 tyg.)

zajac

Jedziemy na wakacje
Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko,
o piękną pogodę. Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem. Jedziemy na wakacje.
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

Lato w kawiarence
1. Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence.
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref.: Lato, och lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
2. A woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”
Ref.: Lato, och lato …
3. I letnia dyskoteka wesoło też zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje teraz już!

Drodzy Rodzice!
W naszej grupie realizujemy „Kodowanie na dywanie” – celem jest rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji, spostrzegawczości, umiejętności dostrzegania pewnych prawidłowości, schematów, a przede wszystkim dobra zabawa. Wykorzystujemy matę z kratownicą i to, co mamy pod ręką: kolorowe, jednorazowe kubeczki, klocki, krążki, karteczki, nakrętki. Pozwalamy dzieciom eksperymentować- bo nic tak nie pobudza do myślenia jak samodzielne doświadczanie i działanie. Duża uniwersalność zabaw z matą pozwala wprowadzać jego elementy do zajęć z każdej aktywności. Dzięki kodowaniu poszerzamy kompetencje matematyczne, językowe, społeczne oraz artystyczne.
Po raz kolejny przystąpiliśmy również do ogólnopolskiego programu „Uczymy dzieci programować”, poprzez który pokazujemy, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, językowej czy artystycznej. Poprzez uczenie programowania rozwijamy uniwersalne kompetencje, kształtujemy umiejętność logicznego myślenia, wdrażamy do pracy zespołowej, szukania kompromisów, rozwijamy kreatywność i oswajamy dzieci z nowoczesnymi technologiami.
Mamy też propozycję dla Państwa. Specjalnie dla wszystkich Rodziców zainteresowanych kodowaniem z dziećmi powstała na Facebooku grupa „Koduj z mamą, koduj z tatą”. Znajdziecie tam Państwo zabawy, karty pracy, podpowiedzi jak wspierać dzieci, które są szczególnie zainteresowane tym tematem i jak wplatać kodowanie do codziennych czynności. Co jakiś czas odbywają się tam również specjalne wyzwania, podczas których można wygrać wspaniałe nagrody takie jak: maty do kodowania, puzzle, roboty Ozoboty, kubki, które uczynią kodowanie jeszcze bardziej atrakcyjniejsze. Zapraszamy!